21 Şubat 2012 Salı

Masaüstü Windows 'a Ciddi Bir Rakip Geldi ! Linux Mint (LMDE) Desktop Version

Linux işletim sistemleri her ne kadar server versiyonları ile ön plana çıkıp masaüstü işletim sistemi olarak Windows 'a göre gerilerde kaldıysa da Linux Mint Debian Edition bunu sona erdirecek gibi gözüküyor.
Bir Windows kullanıcısı olarak ben de doğrusu Mint 'in bu versiyonuna hayran kaldım.

Debian Tabanlı Sürüm LMDE – XFCE Masaüstü
Debian tabanına sahiptir ve ilk Debian türevli kararlı sürümdür. Sistem tamamen oturduğunda tabanlı sürümün yerini alacaktır. Genel kurulum diskini ve Java, VLC, F-spot, LibreOffice, samba, farklı arkaplan görüntüleri ve ttf-dejavu yazı tipleri gibi ekstra uygulamaları içerir. 32 Bit ve 64 Bit işlemci mimarisine uygundur. Aynı zamanda çalışan (live) disktir.
Özellikle performans açısından Windows İşletim Sisteminin önüne geçmek için XFCE Masaüstü türevini indirmenizi öneririm.

http://www.linuxmint.org.tr/linux-mint-indirme-adresleri/lmde/

İhtiyacınız olan hemen hemen tüm yazılımlar Mint 'in bu sürümünde hazır kurulu olarak geliyor.
İşletim sistemi dilini Türkçe olarak seçebilirsiniz. Ayrıca Paket Yöneticisi ile kurulu tüm yazılımların Türkçe dil paketlerini indirmek de mümkün.

Internet Explorer yerine Firefox, Opera,
MS Office  yerine  Libre Office (Türkçe),
MS Outlook  yerine  Mozilla Thunderbird,
Photoshop yerine GIMP  gibi sayısız program bildiğiniz üzere open source ve ücretsizdir.

Tabi deb (Debian) installation paketi olan tüm programlar da ayrıca Mint üzerine tek tıkla kurulabilir.
Ayrıca bir de Mint 'in Synaptic Paket Yöneticisi var (Windows 'taki Program Ekle/Kaldırın gelişmiş versiyonu olarak düşünebilirsiniz.) Bu paket yöneticisi ile de bir çok program tek tıkla kurulabilir.
Mint 'i kurmak icin cd ile başlatıp masaüstü ekranı geldiğinde install Mint yapılabilir.

Ayrıntılı Bilgi için : http://www.linuxmint.com/download_lmde.php

Başlangıç olarak bilgisayarlarında sadece mail, internet, ofis programları, pdf programları...vb son kullanıcı işlemleri yapan kullanıcılar için kesinlikle önerebilirim. Bu sayede firma genelinde ödenen lisans ücretlerinde de ciddi azalma olacaktır. Microsoft a özel yazılmış bir muhasebe yazılımı...vb yazılımlar kullanmaya ihtiyacı olan kullanıcılar tabi ki bu işletim sistemini kullanamayacaklardır.
Onlara da firmaları içinde kullandıkları tüm yazılımları web ortamına aktarmalarını ve işlerini işletim sistemi bağımsız makinelerden ve dolayısıyla da mobil cihazlardan yapabilecek şartları sağlamalarını önerebilirim. Çağımız artık bunu gerektirmektedir.

Saygılar...